مقالات آرشیو خبر ها
رمزگشایی از اهداف و پروژه جاه طلبانه فابیو پاراتیچی در یوونتوس

رمزگشایی از اهداف و پروژه جاه طلبانه فابیو پاراتیچی در یوونتوس

 

پاراتیچی واقعاً کیست؟ بازیکن متوسط دهه 90 فوتبال ایتالیا که هرگز تجربه بازی در سری آ را پیدا نکرد چگونه پس از 9 سال انتظار در اردوی بانوی‌پیر، مثل همان روزها که از او به عنوان «دست راست» ماروتا در رسانه‌ها یاد می‌شد به «دست راست» آندره‌ا آنیلی تبدیل شده است؟ انزو بوکیونی روزنامه‌نگار، تحلیل‌گر ورزشی و تهیه‌کننده تلویزیونی و رادیویی در مقاله‌ای، فابیو پاراتیچی مدیر 48 ساله یوونتوس را در مسیر مبدل شدن به یکی از قدرتمندترین مدیران ورزشی در فوتبال ایتالیا دانسته و با تحلیل بخشی از دورنما و برنامه او در نقل و انتقالات تابستانی، عملکرد پاراتیچی را ستایش کرده است.

 

 

 

از روزی که باشگاه یوونتوس رسماً فابیو پاراتیچی را به جای به‌په ماروتا، به عنوان مدیر ورزشی جدید این باشگاه معرفی کرد نام دو بازیکن در رأس فهرست موردعلاقه او برای انتقال به تورین حضور داشت؛ نیکولو زانیولو و فدریکو کیه‌زا.
هرچند روکو کومیسو (مالک جدید فیورنتینا) تصمیم دارد راهی متفاوت از مسیر خانواده دلاواله را در هدف‌گذاری‌های پیش‌رویش برگزیند و با تنظیم قراردادهای جدید ستاره‌های ارزشمند ویولا را در این تیم حفظ کند اما تمام امید پاراتیچی به خواست قلبی بازیکن و کمک‌های پدر او (انریکو کیه‌زا) دوخته شده است. فابیو امیدوار است در نهایت مثلث یاد شده بتواند با یک تاکتیک برد - برد مالک جاه‌طلب بنفش‌پوشان فلورانس را به پای میز مذاکره آورده و در نهایت وینگر 22 ساله فیورنتینا را عازم شمال غرب ایتالیا کند.
در طرف دیگر اما اوضاع به دشواری مورد قبلی نیست. رم باشگاه اهل مذاکره‌ای است. آنها به دنبال یک دروازه‌بان خوب هستند و یووه نیز در جستجوی زانیولو. پاراتیچی برای رسیدن به هدفش حتی موفق شده اعتماد جانلوئیجی بوفون را یکسال پس از خروج تاریخی‌اش از یوونتوس بار دیگر جلب کند تا همه چیز برای انتقال ماتیا پرین به رم و رسیدنِ هافبک مورد علاقه‌اش به یووه مهیا شود.
شاید هر سال که بگذرد، طرفداران یووه بیش از پیش بدانند که چه مردی جایگزین لوچانو موجی و جوزپه ماروتا در باشگاه محبوب‌شان شده است. او مردی است که هر تابستان می‌تواند از باغ پر از گل فوتبال اروپا، شاخه گلی زیبا که کسی انتظارش را ندارد به باغچه سیاه و سپیدهای تورین آورده و در خاک آن بکارد. یارگیری امیدوارکننده باشگاه‌های بزرگ ایتالیایی در یک ماه اخیر می‌تواند متأثر از بو و حضور رونالدو در اتمسفر فوتبالی سری آ باشد.
ربودن ده‌لیخت (قطعی) و پوگبا (احتمالی) از گزند غول‌های متمول اروپا، بازگشت بوفون به جای پرین و سپس همکاری در کادر مدیریتی باشگاه، جلوگیری از هدر رفتن ظرفیت‌های پرینِ مستعد و رسیدن به بازیکن مورد علاقه و ایجاد زمینه برای درخشش بیشتر یک هافبکِ جوان و آینده‌دار در بزرگ‌ترین باشگاه ایتالیایی، تأمین هدف و علاقه آنیلی در حضور بازیکنان بومی در باشگاه و در نهایت تحویل سه ستاره جوان (پرین، زانیولو و کیه‌زا) به آتزوری و مانچینی؛ یک استراتژی استثنایی از سوی فابیو پاراتیچی خواهد بود که در صورت تحقق او را دست‌نیافتنی و برنده بزرگ باشگاه یوونتوس در تابستان 2019 خواهد کرد؛ درست همانند استارت رویایی‌اش در تابستان گذشته و آوردن بهترین بازیکن جهان به تورین.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: